ويژگي هاي يك لوگوي حرفه اي

آموزش طراحي لوگو – طراحي آرم شركت – اصول طراحي لوگو – قيمت طراحي لوگو – نرم افزار طراحي لوگو – طراحي لوگو ارزان – طراحي لوگو حرفه اي

ويژگي هاي يك لوگوي حرفه اي

۱۱ بازديد ۰ نظر

ويژگي هاي يك لوگو حرفه اي چيست
منحصر به فرد بودن لوگو

طراحي لوگو شما بايد قدرت حضور در بازار را داشته و بلافاصله توسط مخاطبان شما تشخيص داده شود. يك راه بسيار مناسب براي انجام اين كار، عدم استفاده نشان هاي عمومي، تصاوير و يا آيكون هاي تكراري است. در حالي كه لوگو بايد معرف كسب و كار شما باشد ولي در عين حال نشان دادن محصول يا خدماتي كه شما فراهم مي كنيد در لوگو الزامي نيست. استفاده از خلاقيت بالا، طراحي نوشتاري حرفه اي و تايپوگرافي نيز مي تواند، ضمن اضافه كردن اعتبار به طرح لوگو، به منحصر به فرد بودن نام تجاري شما نيز كمك كند.
به ياد ماندني بودن لوگو

يك طراحي لوگوي عالي ، نياز به ايجاد يك حس طنين انداز در كاربران با نگاه اول دارد تا آن را به لوگو اي به ياد ماندني تبديل كند .به رسميت شناختن نام تجاري شما در ميان مخاطبان، به ساخت يك رابطه بين شما و مشتريانتان كمك خواهد كرد و باعث افزايش درصد اعتماد به نام تجاري شما و اعتبار شما در بازار خواهد شد. استفاده از يك لوگوي عالي و حرفه اي همراه با بازاريابي مناسب كمك خواهد كرد تا نام تجاري شما در صنف هاي مرتبط با كسب و كار شما در ميان مخاطبان پاي به عرصه بگذارد و همچنين اين نام تجاري يك رقيب جدي براي ديگر رقبا در عرصه ي فعاليت به شمار آيد.
انعطاف پذير بودن لوگو

يك لوگوي قوي و حرفه اي بايد بتواند به خوبي و بدون تغيير ماهيت و هدف خود در سراسر رسانه هاي مختلف جاي بگيرد. به عنوان مثال قرار گيري لوگوي يك كمپاني در وب سايت رسمي آن شركت ، بايد توسط مشتريان، فوق العاده به نظر برسد. همچنين اين لوگو بايد مشتريان بالقوه اي كه كارت تجاري شما را دريافت مي كنند و يا آرم شما را بر روي يك تابلوي تبليغاتي بزرگ مي بينند، تحت تاثير قرار دهد. اين به اين معني است كه لوگوي شما بايد طوري طراحي شود كه در هر كانال تبليغاتي به خوبي جاي بگيرد و مشكلاتي از قبيل تركيب بندي ضعيف، كيفيت نامناسب و يا ديگر مشكلات مقياسي را نداشته باشد. اگر لوگوي شما قابليت انتقال بي وقفه از يك رسانه به رسانه ي ديگري را نداشته باشد، مشروعيت شركت شما را مي تواند تحت تاثير قرار دهد.
گويا بودن لوگو
اگرچه طراحي لوگو شما شايد به طور مستقيم نشان دهنده ي محصولات و يا خدمات شما نباشد، اما به طور يقين بايد هدفي در مورد ارزش ها و فرهنگ شركت شما را منعكس كند. در حالت ايده آل فرهنگ شركت شما ، افكار و عقايد مخاطبان شما را تحت تاثير قرار مي دهد. درك و شناخت مخاطبان، شما را قادر مي سازد تا به سادگي يك لوگوي تاثير گذار و مناسب براي نام تجاري خود طراحي كنيد، به طوري كه اين طرح مخاطبان خود را تحت تاثير قرار داده و بر مشروعيت كسب و كار شما بيافزايد. بخشي از ايجاد يك لوگوي فريبنده، انتخاب يك رنگ مناسب (يا همان رنگ سازماني)است كه كمك مي كند تا شمااحساسات بيننده ي خود را جادو كنيد.
ساده بودن لوگو

طراحي اثربخش يك لوگو در سادگي آن نهفته است. بهترين طرح ها، ساده ترين آن ها هستند كه جهت تاثيرگذاري بيشتر، در آن ها از رنگ و متن استفاده مي شود، اما يك لوگوي موفق بدون اين دو مورد نيز به راحتي براي مخاطبان قابل تشخيص مي باشند. اضافه كردن افكت هاي اضافي و يا متن هاي غير ضروري مي تواند مخاطبان را از تصوير نمادين برند شما منحرف سازد و از ارزش طراح لوگوي شما بكاهد. همچنين استفاده نامناسب از اندازه فونت ها و اشكال نيز مي تواند ارزش كار شما را پايين آورند.
آموزنده بودن لوگو
در حالي كه طراحي آرم قوي براي يك شركت ، لزوما نبايد انعكاسي دقيق از كاري كه كمپاني شما انجام مي دهد منتقل نمايد، اما بايد آن لوگو يك تجربه آموزشي براي مخاطبانتان در بر داشته باشد. نگاه به لوگوي شما بايد به مخاطبان در درك نام تجاري شما كمك نمايد، يا با انتقال آنچه كه شما انجام مي دهيد، يا نشان دهنده ي فرهنگ شركت شما باشد و يا خدماتي كه شما براي مصرف كنندگان ارائه مي دهيد را به نمايش بگذارد. هم رنگي ، هم سياه و سفيد باشد! اگرچه رنگ بخش مهمي در طراحي يك لوگوي خوب تلقي مي شود، اما ممكن است رنگ هميشه در دسترس مخاطبان شما نباشد. اگر لوگوي شما به صورت سياه و سفيد از جذابيت بالايي برخوردار نباشد، شما ممكن است توجه بخشي از مخاطبين خود را از دست بدهيد. در نتيجه لوگوي شما بايد به گونه اي طراحي شود كه هم در شرايط رنگي و هم در شرايط سياه و سفيد (مانند مهر رسمي شركت يا اوراق فكسي) جذاب باشد و توجه كاربران را به خود جلب نمايد.
ماندگاربودن لوگو

لوگوي شما هرگز نبايد تاريخ انقضاء داشته باشد. بهترين طراحي لوگو براي شركت شما در آينده نيز، زيبايي خود را حفظ مي نمايد و حتي زماني كه شما لوگوي خود را مدرن سازي كنيد نيز بيانگر هوييت اصلي تجارت شما خواهد بود. در نتيجه براي انتخاب لوگوي خود از ساختاري استفاده كنيد كه هميشه در عرصه باشد و به مرسومات كوتاه مدت و مد روز فكر نكنيد. علاوه بر اين، مطمئن شويد كه لوگوي شما تنها فرهنگ مرسوم شده ي حال حاضر را به نمايش نمي گذارد، زيرا كه در آينده ارزش خود را از دست خواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.